louiseplace.blogg.se

Jag är en sprallig tjej på 16 somrar som här ska berätta om min vardag och bara skriva av mig tankar och funderingar kring livet. Förutom att hålla mig i form, få toppbetyg, spela saxofon försöker jag få in lite sociala evenemang också. Jaa det var väl det. Hej svejs!

Härlig dag

Publicerad 2016-05-27 16:27:46 i

Som rubriken säger. Haft världens najsaste, chillaste dag idag.



Vaknade utsövd, lugn, en bra känsla i kroppen. Kan nog ha berott på att jag tog en stund för mig själv igår och koppla av. Efter ett matteprov på 5 timmar var man helt slut i både kropp  själ och jag tog bussen rakt hem och la mig i soffan.

Träffade på Marri på vägen hem och vi tog oss ostabilt och långsamt men ändå framåt, en bit från bussen på min rostiga gamla cykel.

Väl hemma läste jag ut boken "Sommaren blev vacker". Den fångade en verkligen som läsare. Bästa romanen jag läst på länge. Läste ut hela på en kväll, tog flera timmar, men den var så bra.
Ska nog låna nästa del (det är en triologi) redan ikväll. Igen. Så bra.

Så dagen idag då (FREDAG!!!)

Hade först en svenskaskrivning och det gick faktiskt helt okej. Sen biologi där vår lärare sjöng en sång. Han var jätteduktig! Efter det lunch, sol, skratt och (lite) plugg med Viccy, Linn och Hedvig i 3 timmar. Skoldagen avslutades med ensemble och det gick faktiskt bra. Första gången jag sjunger i ensemblen, innan har jag bara spelat på min trogne altsax. Vi spelar "Thinking of sunshine" av Daniel Adam Ray.

Nu är det SUO och sen fredagsmys.

Planerna för helgen är så här:

Lördag

Plugga franska samt inför kemiprov
Fixa inför Carls student
Städa
Träna styrka

Söndag

Träna med Marri


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela